reklama

Je čas na zmenu

Každý deň sa aspoň raz zamyslíme, či je všetko tak, ako má byť. Teda neviem, či úplne každý, ale ja určite áno. Pri mnohých situáciách, ktoré mnohí považujú za bežné, sa niekedy pozastavím a opýtam sa sama seba - naozaj je toto to najlepšie, čoho sme schopní? Osobne si myslím, že nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na Slovensku je vo verejnom živote už dlho zabehnutá rutina. Stále na televíznych obrazovkách vidíme tie isté tváre tých istých politikov, stále počúvame tie isté naučené heslá - ľudia potrebujú istoty, Fico je zlý, Brusel nám diktuje nezmyselné zákony a podobne. Väčšina ľudí už iba bezradne mykne plecami a povie si, že inak to už ani nebude. Ale je to naozaj tak?

Podľa mňa majú ešte Slováci nádej na zmenu. Prvou iskierkou tejto nádeje je podľa mňa úspech pána Kisku v nedávnych prezidentských voľbách. Práve tieto voľby ukázali, že slovenský národ sa dokáže chytiť šance a dosiahnuť zmenu aj napriek pochybnostiam zo strany mnohých (povedzme si úprimne, koľkí na začiatku prezidentskej kampane pochybovali, či niekto dokáže Fica poraziť?). Je pravda, že iba čas ukáže, či túto zmenu pocítia aj bežní občania a či bude taká pozitívna, ako dúfame. Ja verím, že áno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

24. mája budeme mať ďalšiu šancu dosiahnuť zmenu. Voľby do Európskeho parlamentu v nás možno nebudia až také emócie, ako tie prezidentské, ale určite sú aspoň tak dôležité. Možno si to neuvedomujeme, ale Európska únia, ako aj rozhodnutia Európskeho parlamentu, majú na náš život neuveriteľný dopad. V súčasnosti je už bežné, že študenti počas štúdia cestujú po celej Európe v rámci Erasmu, no ja si stále aj napriek tomu, že som mladá, pamätám kontroly na hraniciach a víza, ktoré som potrebovala pri mojej prvej ceste na jazykový pobyt vo Veľkej Británii.

Aj keď nie všetko, čo sa spája s Európskou úniou, je pozitívne, stále nám z členstva v tomto spoločenstve vychádza mnoho pozitív. Aby bolo týchto dobrých vecí v budúcnosti ešte viac, potrebujeme mať v Európskom parlamente ľudí, ktorí budú zastupovať záujmy všetkých Slovákov a nie iba seba. Verím, že poctivá koalícia NOVA, KDS a OKS ponúka práve takýchto ľudí - ľudí, z ktorých mnohí nie sú známe osobnosti a nepodliehajú typickým stereotypom slovenskej politiky. Ľudí, ktorí veria, že na Slovensku je možná zmena k lepšiemu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jedným z týchto ľudí som aj ja. Som mladá, podľa mnohých neskúsená, ale odhodlaná zmeniť tento svet k lepšiemu. Som odhodlaná bojovať za to, aby študenti neboli podceňovaní, aby mladí absolventi vysokých škôl mali pracovné príležitosti, aby ľudia so zdravotným znevýhodnením mali tie isté príležitosti ako ostatní.

24. mája to ale bude o všetkých Slovákoch, nie iba o individualistoch. Ak chceme na Slovensku a v Európe zmenu, musíme v deň volieb vyjadriť svoj názor. Zmena nepríde sama od seba, musíme sa na nej podieľať aj my.

Kristína Mišutová

Kristína Mišutová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý človek, ktorí verí, že v našej spoločnosti je potrebná zmena.Vo Veľkej Británii som získala bakalársky titul v odbore ekonómia a politológia a následne som pokračovala v magisterskom štúdiu v odbore politická teória (výskum). Vždy som sa aktívne zaujímala o dianie v spoločnosti a zapájala som sa do študentského života. Pôsobila som v študentských spolkoch a taktiež som bola členom univerzitného senátu, kde som zastupovala záujmy 26 tisíc študentov ako jeden zo štyroch reprezentantov z radov študentov. Vo voľnom čase rada čítam, rekreačne športujem a venujem sa aj latinsko-americkým tancom. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu